elskedorr.reismee.nl

school, orientatie, cultuur shock??

Hallo lieve mensen,

Ik zou eigenlijk zondag dit verhaal gaan schrijven maar ik had helemaal geen tijd en ik ga zometeen vertellen waarom. Vorige week maandag begon de week weer met school. Eigenlijk was de week niet erg bijzonder behalve vorige week donderdagtoen Mati, ik en een vriendin jurken gingen aanpassen (voor de grap, want die waren veel te duur) voor homecoming.Vorige week vrijdag had ik 3 toetsen op een dag. Ik had algebra, psychology en history.
Algebra ging wat minder maar psychology ging goed en history weet ik het cijfer al van, een A!:) Maar dat was gewoon topografie, dus ik moest al de staten van Amerika kennen. Best simpel. De anderen in mijn klas wisten niet eensalle staten... erg bijzonder!
Wat wel apart was is dat we tijdens onze geschiedenis toets een brandoefening hadden. En we wisten niet eens of het echt brand was eerst.. maargoed achteraf bleek het natuurlijk een oefening, maar de leraar wist er niks van af. En daarna moesten we een tornado oefening doen?! Dusg gingenwe met z'n allen tegen de muur aan zitten en wachten totdat we weer verder mochten met de les. Best wel raar als je erover nadenkt dat daar ook tornado's zijn. Gelukkig heb ik het nog niet meegemaakt.
Dus toen was het eindelijk weekend!! Na 5 dagen van half 9 tot 4 op school te zitten ben je daar echt aan toe. Die vrijdag bleef een vriendin slapen en kwamen er nog twee andere meiden die avond en hadden we een movienight!:)
Zaterdag ochtend hadden we familie ontbijt. Pancakes, bread and gravy (soort ragout), eggs and bacon en noem maar op. Erg vet, en erg lekker. Die middag hadden Mati en ik het hele huis schoongemaakt!! Het was vies en ik had een schoonmaakmood haha. Ik heb zelf alle plinten en bovenop de deuren afgenomen, erg veel stof. Daarna zag het er natuurlijk fantastisch uit haha. Die avond gingen Mati en ik met 2 vriendinnen shoppen en heb ik OMG een bikini gekocht bij Victoria Secret. Normaal zou ik dat niet doen want het is best duur maar we hadden nu korting :) Dat was erg gezellig! Zondag hadden we een oriëntatie in Springfield, in Missouri.In het begin was het vrij saai, want ze hadden het over hoe we ons het beste konden gedragen tegen onze gastouders, en dat we geen alcohol mogen drinken of drugs mogen gebruiken. Nouja opzich had Travel Active dat ook al tegen ons gezegd dus dat was geen verrassing. Daarna was het wel leuk want toen heb ik nog even met twee nederlandse studenten gepraat en een meisje uit chili. Allemaal erg aardig en leuk om de mening van andere horen. Die avond hebben bij een beroemd restaurant gegeten: Lambert's. Mensen van all over the world komen daar eten, en we hebben 45 minuten in de rij gestaan voordat we konden eten. Ik begreep niet echt waarom het zo geweldig was. Maar toen zag ik de menukaart en je kon van alles kiezen. Ik had zalm gekozen, voormensen die mij kennen weten dat ik gek ben op zalm. En toen kwam er een ober en die stond in het midden van het restaurant broodjes naar iedereen te gooien. Dus ik mijn hand omhoog houden en kreeg ik er ook 1. Erg grappig.
Dat was zondag, een erg leuke dag dus!!
Maandag was het Labor Day en hebben we lekker niks gedaan:) Heerlijk chill dagje. Dinsdag moest ik aan de studie en die avond gingen Mati, Cheri, Kayden en ik bij een fastfood restaurant eten. De hamburgers, moet ik toegeven zijn echt super lekker. Die avond hebben we wat rondgereden en zijn we naar Walmart geweest, daar hebben Mati en ik kettingen gekocht en bloemen voor Cheri. Eigenlijk probeerden we vooral afleiding te zoeken want ik had weer huiswerk die avond. Toen we terugkwamen bleek dat ik een best wel moeilijk opdracht af moest hebben voor geschiedenis de volgende dag. Ik snapte er helemaal niks van en ik was helemaal gefrustreerd dat het gewoon even niet in het Nederlands was. Het was een één of ander testament met moeilijke woorden in het Engels.. Google Translate was mijn grootste vijand!! Gelukkig wou Ron (hostfather) mij helpen en die heeft mij zowat met de hele opdrachten geholpen super lief. Vandaag zijn Mati en ik alleen thuis en Mati gaat echte Italiaanse pasta maken alhoewel de tomaten enigzins anders zijn hier. Daarna gaan we film kijken !! En Ron en Cheri komen vanavond thuis.
Voor de rest heb ik nog niet echt iets in het vooruitzicht dus ik zie wel wat de week me deze keer brengt :)

XXX

Reacties

Reacties

Jennifer

Je had een tien op history? Geweldig Els! :D
En rest vd week klinkt ook leuk!

Lekker verder bunkeren els en succes met school ;)

x Jen

Marian Schuiling

O Elske, ik geniet weer van je verhalen. Zit hier in Frankrijk in het zonnetje. Wat een land, Amerika! Als je weer in Nederland bent kun je een boek maken van al je belevenissen. Je schrijft zo leuk, ik zie het allemaal voor me. Genieten meid! Dit is once in a lifetime! Liefs!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!