elskedorr.reismee.nl

High School is begonnen!

Hallo Iedereen!:)

De afgelopen week is High School dan echt begonnen. Maandag zouden we gebeld worden door school wanneer we naar school mochten. We werden helaas niet gebeld.. Dus hadden we maar bedacht dat we dinsdags gewoon naar school gingen, kijken of ze al onze roosters klaar hadden. Gelukkig was dat geval!
Toen hebben Mati en ik de laatste 3 lessen van de dag gevolgd. (Us History, Environmental Science en Choir) Dat was erg leuk en de school is echt mega groot.
De leraren zijn super aardig allemaal. En de lunchpauze is voor Mati en mij om kwart voor 1. Daarvoor is dus geen pauze, dus dan heb je ook echt wel honger.
Je kan daar van alles krijgen: dan moet je denken aan hamburgers, patat en pizza. Echt Amerikaans haha, Toen wisten we gelijk dat we maar gewoon zelf brood moesten meenemen. De volgende dag een hele dag school dus. Eerst met de schoolbus naar school. Ik moet elke dag om half 7 opstaan en de bus vertrekt om kwart voor 8 en die doet er 40 minuten over om bij de school te komen. Met de auto is het 10 minuten.. maargoed het is niet anders. Dan begint om kwart voor 9 de school tot 4 uur, elke dag het zelfde rooster.
Die dag hadden we al wat vrienden gemaakt en ook al vrienden van voordat school begon. Iedereen is erg geïntereseerd in je, want je bent natuurlijk wel een exchange student.
Ik heb de meest gekke vragen al gehoord zoals: hebben ze daar ook auto's? tv's? Spreek je German in The Netherlands? Spreek je vloeiend Nederlands?
Erg bijzonder.. haha
Maar ik vindt de openheid van de mensen wel super! Erg sociaal.
Woensdagavond hadden Mati en ik onze eerste keer cell-group. Dat is een soort van kerkgroep van jongeren en daar bespreek je met elkaar wat je belangrijk vindt en je bid voor elkaar. Alleen deze keer gingen we alleen elkaar wat beter leren kennen en deden we wat spelletjes, wel grappig. En die mensen bij dat huis waar we waren hebben ook een exchange student, een meisje uit Duitsland: Celine.
Cell group is niet verplicht volgens mijn hostmom, maar we gaan er gewoon heen en als we te veel huiswerk hebben dan slaan we een keer over. Donderdagavond zijn we naar een voetbalgame geweest van onze eigen school. Eigenlijk was het try-outs.. Dus het was maar 45 minuten, en niet heel bijzonder maar normaal maken ze er een heel spektakel van. Dus dat gaan we echt nog een keer zien. Vrijdagmiddag hadden we eindelijk weekend! Daar was ik wel aan toe!
Zaterdagochtend met Mama, Ymkje en Edwin geskyped <3
Soms mis ik het wel thuis.. vooral s'avonds of de lol die je hebt met je familie die hier toch anders is.
Zaterdag ben ik met vriendinnen naar Fayetville geweest en hebben we geluncht in een soort kelder restaurant, best wel gaaf. Ze stonden bekend om hun lekkere hamburgers en daarom namen Mati en ik Vanilla Ice Cream. (We hadden namelijk al thuis geluncht)
Daarna zijn we naar Kerrigan's (vriendin) huis gegaan en hebben we pizza gegeten en gezwommen en in de hottub gezeten.
Vrij normaal natuurlijk, iedereen heeft daar een groot huis en een hottub hoort er natuurlijk bij, haha. Maar dat was echt super gezellig!!
De volgende ochtend moesten we weer vroeg naar huis want we gingen naar de kerk. Mati ik en waren/zijn helemaal gesloopt. we hadden maar 4 uurtjes geslapen ofzo. Daarna natuurlijk naar Oma, lekker geluncht. Toen zijn we naar Walmart geweest om nog een aantal schoolspullen te kopen. (School vraagt je om mega veel spullen aan te schaffen!) Ik benieuwd of ik het allemaal nodig zal hebben.
Nu ben ik lekker thuis en zit ik hier mijn verhaal te typen. We gaan zometeen naar een restaurant met z'n viertjes eten. En vanavond maar vroeg op bed want morgen gaan we er weer voor.
Volgend weekend heb ik trouwens een oriëntatie in Branson. En daar gaan heel veel exchange students heen (ook Nederlandse dus dat is wel even fun) om te praten over je cultuur shock die je aan het beleven bent.. Nou dat is wel heftig hoor! HAHA. En maandag over een week is het Labor Day, dus een extra lang weekend :)
Maargoed daar vertel ik volgende week meer over.

XXX

Reacties

Reacties

ymkje

Els fantastisch wat je meemaakt !
Miss joe? milove

Zerli

Super Elske ! Fijn dat je het er zo naar je zin hebt daar. Leuk dat wij ook kunnen genieten van je reisverhaal. Je schrijft leuk en lees het met plezier! Kijk nu alweer uit naar je volgende verhaal ;-)

Ed

Super leuk verhaal. Ik ben het helemaal met zerli eens.
Loveyou xxx

Margriet

Toppertje '
Leest indd super je verhalen !
Ga zo door Hihi
Have Fun Els ..

Kusx

Geeske

Ik geniet van je verhalen.

Marian

Weer hartstikke leuk om over je belevenissen te lezen!
Ja de meeste Amerikanen weten geen bal van Europa. Of we ook in auto's rijden, om te gillen, je had eigenlijk met een stalen gezicht moeten zeggen dat we hier alles nog met paard en wagen doen.....
Leuke vakken trouwens dat envirement science lijkt me interessant en aangezien ik zelf op twee koren zit lijkt me choir ook leuk. Dat de heimwee af en toe toeslaat is heel gewoon hoor maar afleiding en skypen met the family helpt dan weer. En het feit dat je halve jaartje voorbij zal vliegen!!!
Dus...genieten meid! Liefs!

Lianne

Hoi lieve Els!

Leuke verhalen hoor, echt leuk om te lezen. Heb nu al zin in het volgende verhaal hihi Het gaat goed met Ossie en Wossie! Ze missen jou, net als ik.

Loveyou

Cisca

Hallo Els,
Zit eindelijk weer eens op FB en zag je blog voorbij komen!
Erg leuk om je belevenissen te lezen, nog veel plezier!!
Groetjes, Cisca en van Wiep natuurlijk:-)).

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!