elskedorr.reismee.nl

Americaaaaa!!

Hallo lieve mensen,

Ik ben al een aantal dagen in Amerika maar het voelt als twee weken, zo raar?!
Ik heb al ontzettend veel gedaan, maar ik ga vanaf het begin beginnen.
Het afscheid met mijn familie en mijn vriend was super moeilijk, en na de douanetoen ik alleen was op schiphol dacht ik wel even, ik ga het allemaal alleen doen. Maar ik was wel echt excited!
Uiteindelijk ging de vlucht van Amsterdam naar Newark heel erg snel. Ik zag heel even de skyline dus dat was opzich wel gaaf. Toen moest ik erg opschieten om mijn volgende vlucht te halen, van Newark naar Charlotte. Helaas moest ik 2 uur wachten bij de security voordat ik mijn koffer kon pakken en door kon gaan naar de volgende vlucht.. Dus ja, je raad het al. Ik miste de vlucht. Toen baalde ik verschrikkelijk, en nam uiteindelijk de volgende vlucht. MAAR toen was er geen aansluiting meer voor die vlucht daarna van Charlotte naar Fayetville. Dus moest ik in Charlotte overnachten. Dat ging allemaal goed en ik had echt een super hotelkamer, een suite eigenlijk. Toen kon ik de volgende ochtend eindelijk naar mijn gastgezin, en die vlucht ging wel aardig snel want ik praatte de hele vlucht met een man die kickbox les gaf all over the world, en hij had allemaal levenslessen haha een beetje weird.
Maargoed eenmaal aangekomen stonden ze al op me te wachten. Het wat echt super lief allemaal en ik kreeg mooie bloemen van Mati ( mijn exchange sister uit Italië) Toen gingen we naar huis, en wat een groot huisis dat Wauw!!! En toen gingen was ik er nog geen eens 10 minuten en toen gingen we naar Oma. ( Elke zondag lunchen we bij oma ) De familie is echt leuk en aardig. Daarna gingen we even kijken bij de school. Die btw HUGEE is. Toen hebben we nog een stukje grond bekeken die zij gaan kopen omdat ze zometeen met pensioen gaan willen ze wat anders gaan doen (Ron verkooptnu airconditioning en verwarmingen) Nu willen ze apparatuur verkopen voor feestjes en voor bruiloften. Best wel cool. De volgende dag gingen we naar Silver Dollar City in Branson (Missouri) Echt een super gaaf park is dat. Ze hebben alles ingericht zoals het er vroegeruit zag in Amerika. Echt cool. Daar heb ik ook mijn eerste hamburger gehad VET LEKKER. We zijn in heftige achtbanen geweest en we hebben 3 shows gekeken. De eerste was een band uit Missouri met echte country muziek daarvndaan. De tweede was een soort van comediemusical ... tsja comedie is niet hen sterkste punt daar haha maargoed wel grappig om mee te maken. De derde show was GEWELDIG. Het was een soort van concert van een country band echt fantastisch was dat.
Die avond hebben we geslapen in een soort appartement vlakbij Silver Dollar City. Het uitzicht was de achtbaan waar Mati en ik in waren geweest. Voor haar was het nogal een overwinning, het is echt een schat van een meid. We kunnen al best wel goed met elkaar.
De volgende dag (dinsdag) gingen we naar de stad in Branson en je hebt daar echt al het entertainment wat wij hebben in heel Nederland is daar in een stad gepropt. Echt gaaf. We gingen daar shoppen en ik heb super veel kleren gekocht want het was zo goedkoop. Vooral veel van Hollister:)
Toen hebben we bij een visrestaurantgegeten en toen at ik een soort van kibbeling achtig iets, dat was ook heel lekker. Wel veel.. Daarna zijn we naar huis gegaan en lekker gechillt. Toen heb ik met Mati en de kleindochter van Cheri (Kayden) de game 'Call of Duty' gespeeld. Dat was dus niks voor mij, ik was er ook barslecht in. En vandaag zijn we naar school geweest om me aan te melden, dat ging min of meer goed.. Behalve dat ze alles willen weten over je health issues, daar doen ze een beetje moeilijk over maar hee, het is zoals het is. Ze zijn heel beschermend. Toen zijn we naar de bank geweest omdat Mati's pinpas niet werkt helaas, maar gelukkig werkt die van mij wel :) We zijn daarna naar Walmart geweest. Ook super om mee te maken.
Nog even iets anders, iedereen heeft daar een mooie auto met allemaal functies echt crazy. En de helft zijn allemaal pickup trucks super gaaf zijn die. Cheri en Ron hebben ook een super schattige hond - Rusty - hij is heel verlegen maar super lief.
Morgen ga ik misschien met wat meiden afspreken of we gaan naar een waterpark. En dan vrijdag avond mijn eerste American Poolparty ;) Haha dat wordt fun.
En voor de rest weet ik nog niet wat ik ga doen. Zondag wel naar de kerk. Maandag begint school nog niet.. ik weet niet precies waarom eigenlijk omdat we exchange students zijn?? Waarschijnlijk begint het dinsdag.
Verder heb ik het hartstikke naar mijn zin, en ik kom echt terug als een echte country girl. Ik ben nu al helemaal fan van country muziek. :)
Just see the photos

Oant sjen X

Reacties

Reacties

Marian Schuiling

O Elske ik geniet van je verhalen. Spannend allemaal hè?
Fijn dat je gastfamilie zo aardig is en dat je het goed kunt vinden met Mati.
Geniet maar lekker! Hartelijke groet van Marian.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!